Національні традиції – психологічне підгрунтя формування світогляду

19.Тра.2020
Національні традиції – психологічне підгрунтя формування світогляду

Світогляд людини формується в процесі її життя, а підгрунтям для формування світогляду завжди є приклад власної родини. Сім’я передає дитині не тільки відчуття безоціночної любові та безумовного прийняття, але і служить початком накопичення багажу знань про історію свого народу. Як же впливають традиції та звичаї на формування світогляду дошкільника? А вплив цей відбувається на розвиток ідентичності, самооцінки та самосприйняття. Для здорової самооцінки є необхідними такі пережиті в дитинстві емоції: гордість, радість, захоплення, замилування… Прикрашаючи себе елементами національного костюму, дитина вчиться цінувати надбання пращурів та гордитися своїм корінням. Для самосприйняття та надалі віднайдення свого місця у житті необхідно усвідомлювати себе частиною роду – знати основні види праці батьків та прабатьків, розваги на дозвіллі, святкування, предмети та звичаї у побуті. Все це формує звички дитини, допомагає розкрити спадковий потенціал та таланти. Ідентичність формується через відчуття себе носієм інформації – багажу накопиченого досвіду. Чим більше дитина-дошкільник розкриває цікавинок про свою родину – тим більш різноманітним стає її емоційний та мислительний досвід. Дитина отримує поживу для фантазування, створення мрій та навіть для побудови цілей. Дуже часто мрія дошкільного дитинства в дорослому віці реалізується. Хлопчик, дід якого був пасічником, стає більш спостережливим за комахами, а у дорослому віці може мати корисне хоббі. Дівчинка, бабуся якої вишивала, може стати чудовою рукодільницею. 

Дуже важливо проводити дітям екскурс у минуле, знайомити з традиціями власної родини та свого народу. Приналежність до народності, єднання в дусі національної свідомості дає дітям відчуття себе частиною суспільства, виховує почуття відповідальності, дає можливість відчути себе на своєму місці. 

error: Content is protected !!